Ajánlás

Nem egyszerű a helyzete annak, aki vízhezszoktatásról és úszásoktatásról szeretne jegyzetet készíteni, hiszen a téma jelenleg is ismert irodalma, szerzői háttere szinte teljes körűen már feldolgozta ezt a nagyszerű folyamatot. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy nincs két egyforma uszoda, nincs két egyforma módszer, tematika és úszóoktató személy sem. Egy dolog azonban azonos: van egy személy, akinek a folyamat végére vízbiztos úszástudással kell rendelkeznie. Ennek elérése érdekében bizonyára minden oktatást végző kolléga a „saját” kialakított módszerét alkalmazza, igazítva a számára rendelkezésre álló körülményekhez, lehetőségekhez. Ahhoz, hogy a saját módszerünket alkalmazzuk, mindenképpen meg kell ismernünk a folyamat sportszakmai, didaktikai, módszertani alapelveit, hogy aztán ezekhez „igazíthassuk” egyéniségünket és lehetőségeinket.

A továbbiakban ehhez a motoros tanulási-tanítási folyamathoz szeretnénk tanácsokat, javaslatokat adni, felhasználva és összefoglalva az eddig már kidolgozott és leírt irodalmakat olyan nagyszerű szerzőktől, mint: Tóth Ákos, Kiss Miklós, Kiricsi János, Bíró Melinda, Soós Csaba, Csaba László, J.E. Counsilman... (a teljesség igénye nélkül).

Ajánlhatjuk ezt a jegyzetet az úszás mozgásanyagának elsajátításában jelenleg tevékenykedő szakemberek számára, mint egy összefoglaló, elemző leiratot. Különös tekintettel ajánljuk tanulmányozásra a testnevelést oktató kollégáknak, akik a mindennapos testnevelés bevezetésével uszodai tanórák, úszófoglalkozások tartására vállalkoznak. Számukra nagy segítség lehet a módszertani ajánlásban található tematikák és óravázlatok megvalósítási lehetősége. Érdekes, és az eddig megszerzett ismeretek megerősítését szolgáló olvasmány lehet a jelenleg aktívan dolgozó úszóoktató kollégáinknak is.

Ajánljuk tanulmányozásra a művet a sportszakos hallgatóknak, különösen a testnevelő tanárnak készülők körében, mert segíthet a vizsgákra történő felkészülésben, akár úszás sportszaktárgy, akár szakmódszertani megközelítésben.

A jegyzet elkészítésével fő célunk elsősorban szakmódszertani, oktatásmetodikai útmutatás, javaslat volt.

Az oktató számára a legnagyobb élmény, eredmény mindig az marad, amikor látja tanítványain, hogy egy olyan mozgásforma eredményes megtanítását végezte el, amely számukra életük végéig biztosítja a kivitelezés lehetőségét; legyen az rekreációs-, rehabilitációs- vagy prevenciós célzatú. Ehhez a nehéz, de mindenképpen nagyszerű munkához kívánunk az olvasóknak sok örömet, sikereket és eredményes tevékenységet!

A szerzők

« Előző fejezet Tartalomjegyzék Következő fejezet »