Felhasznált irodalom

Arold I. (1988): Úszás (technika, edzés, oktatás). Tankönyvkiadó, Budapest, Kézirat. 206 p.

Arold I. (szerk., 1989): Az úszásoktatásban alkalmazandó módszerek. Az úszás oktatása. Sport, Budapest, pp. 87-92.

Bakó J. (1986): Az úszás története. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest, p. 18.

Bakó J. (1986): Vízcseppek. Seriart Nyomdaipari Stúdió. Budapest. 161 p.

Bánhegyi G. (1991): Csecsemők találkozása a vízzel. Presztízs. Budapest. 142 p.

Bárány I. (1964): A gyermekek úszásoktatása. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest. pp. 76-78.

Bárány I.-Sárosi I. (1954): Az úszás kis kézikönyve. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest. 98 p.

Bíró M. (2006): Az oktatási eszközök sokrétű alkalmazása az úszástanításnál, kisvizes vízhez szoktatás Líceum Kiadó, Eger. p. 45.

Bíró M. – Hernádi Hilda (2003): A nonverbális kommunikációs eszközök szerepe az úszásoktatásban. Eszterházi Károly Főiskola, Eger, 55.

Counsilman, J.E. (1970): Az úszás tudománya. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest, 220 p.

Counsilman, J.E. (1982): A versenyúszás kézikönyve. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest, 220 p.

Csaba L. (2001): Úszás. In: A testnevelés tanítása tanári kézikönyv felső tagozatos pedagógusok számára. Szerk.: Ardai László. Korona Kiadó, Budapest, 12 p.

David G. T. (1996): Steps to succes. Human Kinetics, Champaign, IL., pp. 21-23.

Gárdos M.-Mónus A. (1982): Gyógytestnevelés. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest, 132 p.

Haraszti T. (2006): Az úszásoktatás lehetőségei a gyermekeknél, születéstől tizennégy éves korig. PTE-TTK. Testnevelés és Sporttudományi Inté­zet. Pécs, 45 p.

Hebbache Sz. (2013): A hát és mellúszásoktatásának lehetőségei óvodáskorú gyermekeknél. PTE TTK. Testnevelés és Sporttudományi Intézet. Pécs, 51 p.

Hegedűs G. (2013): Úszásoktatási tematikák összehasonlító elemzése. PTE TTK. Testnevelés és Sporttudományi Intézet. Pécs, 43 p.

Hencsei P. - Ivanics T. - Takács F. - Vad D.(2005): Magyarok az olimpiai játékokon. MOB. Work Press KFT. Budapest, pp. 23-27.

Janet E. (2007): Total swimming, Human Kinetics, 180 p.

Katics L.-Lőrinczy D. (2010): Az erőedzés biomechanikája, mozgásanyaga és módszerei. Akadémiai Kiadó, Budapest, 140 p.

Kiricsi J. (1993): Gyakorlatsorok és ellenőrzési rendszer a kisiskolások úszásoktatáshoz, Magyar Testnevelési Egyetem, Budapest, 54 p.

Kiricsi J. (2002): Úszásoktatás kisiskolások számára. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest. 43 p.

Kiss M. (2005): A versenyúszás alapjainak oktatása. Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 102 p.

Kovács I. (1991): Úszás. Tankönyvkiadó, Budapest 124 p.

Kugler S. (1936): Tömegek úszásoktatása. Stephaneum, Budapest. 30 p.

Magyar Bibliatársulat (1975. 1990. 2012.): Ézsaiás Könyve. Magyar Bibliatársulat. Budapest.

Máté E. (2005): Az úszás oktatásának lehetősége az alsó tagozatos tanulóknál PTE-TTK. Testnevelés és Sporttudományi Intézet. Pécs, 40 p.

Molnár R. – Székely É. (2001): Feladatok vízben – úszás. In: A testnevelés tanítása tanári kézikönyv alsó tagozatos pedagógusok számára. Szerk.: Ardai László. Korona Kiadó, Budapest. 18 p.

Nagy S. (1984): Az úszástanulás modellje. Pedagógiai Szemle, 1984. 5. sz. 417-426.

Nagy S., Pádár Károly (1987): A kötelező úszásoktatás hazánkban. Testnevelés Tanítása, 16 p.

Nádori L. (1976): Úszás (tanulmányok). Sport. Budapest. 177 p.

Osváth P. (2014): Sportegészségügyi ismeretek. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest. 43 p.

Prisztóka Gy. (1998): Testneveléselmélet. Dialóg Campus Kiadó, Pécs. 120 p.

Rajki B. (1978): Úszástanítás – úszástanulás. Sport, Budapest. p. 41.

Rétsági E. (2004): A testnevelés tantárgy – pedagógiája. Dialóg Campus Kiadó, Pécs, p. 8.

Rétsági E. – Hamar P. (2004): A testnevelés és sport oktatáselméleti alapjai. In Biróné N. E. (szerk.): Sportpedagógia. Kézikönyv a testnevelés és a sport pedagógiai kérdéseinek tanulmányozásához. Dialóg Campus Kiadó, Pécs, 42 p.

Sövegjártó R. (2008): Úszásoktatási tematikák összehasonlító elemzése. PTE TTK. Testnevelés és Sporttudományi Intézet, p. 18.

Révész L.-Bognár J. (2009): Az úszásoktatás a rendszerváltozást követő tantervekben. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Budapest. p. 20.

Székely É. (1963): Az én módszerem. Sport Lap és Könyvkiadó, Budapest, p. 30.

Tóth Á. (2002): Úszás oktatása, sportági szakmódszertan. Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi Kar, Budapest, 12 p.

Tóth Á. (1997): Úszás - technika. Magyar Testnevelési Egyetem. Budapest. 153 p.

Tóth Á. (1989): A vízhez szoktatás. Az úszás oktatása. Sport, Budapest, 27–44.

Tóth Á.- Soós Cs.-Egressy J.(2007): Úszás: edzésmódszertan. Semmelweis Egyetem, Testnevelés- és Sporttudományi Kar. Budapest. 338 p.

Tóvári F. - Prisztóka Gy. - Tóvári A. (2014): Vízhezszoktatás - Úszásoktatás. Szakmódszertani ajánlások kisgyermekek úszásoktatásához. Sokszínű Pedagógiai Kultúra, p.15.

Walter B. (2000): 1001 játék és gyakorlatforma az úszásban. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs. p. 67.

« Előző fejezet Tartalomjegyzék