7.

7. ÖSSZEGZÉS

Könyvünk bevezetőjében rávilágítottunk, hogy a röplabdázás milyen népszerű sportág a világon, és azt is bemutattuk, hogy hazánk büszke lehet az ebben a sportágban felmutatott eredményeire, játékosaira, sportvezetőire. Ismertettük a testnevelés tanterv röplabdázásra vonatkozó részeit, majd ezeknek a tartalmaknak az oktatásához adtunk technikai leírásokat, valamint gyakorlati feladatanyagot, módszertani ötleteket. Célunk nem a versenytechnikák leírása volt, hanem a testnevelés óra keretei között folytatott tanítás során előkerülő alaptechnikák ismertetése. Végül néhány taktikai javaslatot fogalmaztunk meg az alapjáték sikerességének érdekében.

Fontos megjegyezni, hogy könyvünk nem automatikusan alkalmazandó kotta, hanem a kreatív oktatási folyamatot segítő szakmai anyag. Nincs egy igaz út, a játékot, egy-egy technikai elemet sokféle módon meg lehet közelíteni. Az általunk ismertetett elemek közül némelyik tanítása elhagyható, ugyanakkor könyvünkben nem szereplő technikák is bevehetőek a tananyagba. A gyakorlatok sorrendje nincs kőbe vésve, és vannak ugyan módszertani szempontból előnyös megoldások, de a feladatok továbbfejleszthetőek, módosíthatóak is. Sőt, erre szükség is van, a leírtakat az iskola adottságai, a tanulók képességei, motivációja, a rendelkezésre álló idő, a testnevelő tanár beállítódásai, és egyéb szempontok alapján optimalizálni kell, igazítani az adott oktatási helyzethez.

Szándékunk szerint az általunk összeállított anyag megfelelő segítséget jelent azoknak, akik testnevelés órán szeretnének a röplabdázással szakmailag jól felépítetten, hatékonyan foglalkozni, Könyvünk összeállításához magunk is több szakmai forrást használtunk, amelyek tanulmányozását javasoljuk, ha az órai kereteken túlmutató, sportköri, egyesületi formában kíván valaki a röplabdázással foglalkozni.

« Előző fejezet Tartalomjegyzék Következő fejezet »