PTE
PTE Természettudományi Kar
TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0012
"Sporttudományi képzés fejlesztése
a Dunántúlon"
- -> Tananyagfejlesztés
- -> A konfliktuspedagógia...
A konfliktuspedagógia...
Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar
Sporttudományi és Testnevelési Intézet
A KONFLIKTUSPEDAGÓGIA ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI HÁTTERE A TESTNEVELŐTANÁROK MUNKÁJÁBAN
Szerző
Dr. Németh Zsolt
Lektor
Dr. Szekszárdi Júlia
Pécs, 2015
ISBN 978-963-642-842-6
Tartalom
ELŐSZÓ
1. BEVEZETÉS
- 1.1. A témaválasztás társadalmi aktualitása
- 1.2. A témaválasztással kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
- 1.3. Problémafelvetés
2. A KONFLIKTUSSAL KAPCSOLATOS FOGALMAK
- 2.1. A konfliktus fogalma
- 2.2. A konfliktusok fajtái
- 2.2.1. A megjelenésük helye szerint
- 2.2.2. A következményeik szerint
- 2.2.3. A kiváltott hatás időbeli lezajlása szerint
- 2.2.4. Az intenzitásuk, illetve a fokozatuk szerint
- 2.2.5. A kimenetelük szerint
- 2.2.6. A csoportok közötti kapcsolat típusa szerint
- 2.2.7. A kiváltó okok szerint
- 2.2.8. A megnyilvánulásuk szerint
- 2.2.9. A résztvevők önmagukhoz, illetve a társukhoz való viszonyulása szerint
- 2.2.10. A bekövetkezés indokoltsága szerint
- 2.2.11. A résztvevők száma szerint
- 2.3. A konfliktusok rendszerezése a résztvevők viselkedése alapján
- 2.4. A konfliktusok kialakulását elősegítő tényezők
- 2.5. A konfliktusok kezelése
- 2.6. A konfliktuspedagógia fogalma
- 2.6.1. A konfliktusok kezelésének pedagógiai lépései
- 2.6.2. Pedagógiai magatartások a konfliktusok kezelése közben
- 2.6.3. Nevelési attitűdök a konfliktusok kezelése közben
- 2.6.4. Nevelési stílusok a konfliktusok kezelése közben
- 2.6.5. A konfliktuspedagógia funkciói
- 2.6.6. A tanár – diák konfliktusok megoldási típusai
- 2.7. A pedagógiai alkat fogalma
3. A KONFLIKTUSOK KUTATÁSÁNAK SZAKIRODALMI ÁTTEKINTÉSE
- 3.1. A hazai szakértők kutatási módszerei és eredményei
- 3.2. A külföldi szakértők kutatási módszerei és eredményei
4. A KONFLIKTUSKEZELŐ STRATÉGIÁK KUTATÁSÁNAK MÓDSZERTANI LEHETŐSÉGEI
- 4.1 konfliktustörténetek gyűjtése
- 4.2. Kérdőíves vizsgálat
- 4.3. Mélyinterjús vizsgálat
- 4.4. Fókuszcsoportos vizsgálat
5. A TESTNEVELŐ TANÁR – DIÁK – SZÜLŐK KÖZÖTTI KONFLIKTUSOK
- 5.1. A testnevelő tanár – diák közötti konfliktusok helyei és okai
- 5.2. A testnevelő tanár – szülők közötti konfliktusok helyei és okai
6. A TESTNEVELŐ TANÁROK KONFLIKTUSKEZELŐ STRATÉGIÁI
- 6.1. A testnevelő tanár – diák közötti konfliktuskezelő stratégiák
- 6.2. A testnevelő tanár – szülők közötti konfliktuskezelő stratégiák
7. A KONFLIKTUSMEGELŐZŐ TEVÉKENYSÉGEK
8. ÖSSZEGZÉS
Irodalomjegyzék
Mellékletek
A tananyag letöltése pdf formátumban (2 MB)
Következő fejezet » |
Események
Jelenleg nincs aktuális esemény.