Az úszómozgások...

Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar
Sporttudományi és Testnevelési Intézet

AZ ÚSZÓMOZGÁSOK OKTATÁSÁNAK GYAKORLATI LEHETŐSÉGEI ÉS MÓDSZERTANA

Szerzők

Dr. Tóvári Ferenc
Dr. Prisztóka Gyöngyvér

Lektor

Dr. Honfi László

Pécs, 2015

ISBN 978-963-642-843-3

„A víz és annak használata elkíséri az egész emberiséget a bölcsőtől a sírig. Legjobb barátja annak, aki bánni tud vele, de mindenkor félelmetes ellensége marad annak, aki nem tanult meg úszni.”

(Ovidius)

„Olyan ez, mint a szobrászat. Hiába olvashatsz arról, hogyan készül egy alkotás, azt csak a szobrász tudja, hová kell ütni, hol kell kijavítani a hibákat.“

(Kiss Miklós, mesteredző)

Tartalom

Előszó

Ajánlás

1. Bevezetés

2. Szakirodalmi megközelítések és ajánlások

3. Az úszómozgások kialakulásának rövid történeti áttekintése

4. Az iskolai úszásoktatás rövid története

5. Az úszás élettani hatásai

6. Elvárások az úszásoktatási folyamattal kapcsolatban

7. A motoros tanulási-tanítási folyamat

8. Az úszásoktatás feltételei

9. Az úszásoktatás

10. A vízhezszoktatás feladatcsoportjai

11. Az úszásoktatás feladatcsoportjai

12. Mellúszás technikai elemzése

13. A hátúszás technikájának oktatása

14. A pillangóúszás technikájának oktatása

15. Módszertani ajánlás és útmutató az iskolai úszásoktatáshoz

16. Az úszás oktatásához használható szerek, eszközök

Felhasznált irodalom


A tananyag letöltése pdf formátumban (3 MB)

    Következő fejezet »